what a wonderful world

Hej hopp!     2008-02-12 13:23 Koh Phi Phi, Thailand 
 
(fler dykbilder ar kopplade till forgaende dagboksinlagg for den intresserade)


Spenderade ytterligare 4 dagar pa Koh Tao, hangde mer eller mindre pa Ban's Diving Resort hela tiden. Traffade Erin och Lydia fran Australien som jag spenderade X antal timmar med i poolen, snackade skit, drack ol och flummade oss. Timmarna i poolen resulterade i att tanageln ramlade av, sa numera har jag bara ett kottsar pa tan...mysigt! At pa en indisk restaurant med Arvid, supergod mat, ligger mittemot Lotus bar och ar absolut vart ett besok. Hangde ocksa en hel del med Rich fran Irland som jobbar pa Ban's och likasa med Aaron, supermysiga killar. Tappade bort nyckeln till min bungalow en kvall och inkvarterade mig hos Greg, ytterliggare en dykare fran Ban's, och shit pommes vad fint han bodde. Villan var pa 3 vaningar, ca 4m i tak pa varje vaning och pa taket hade de en pool - sa det gick ingen nod pa mig, och dagen efter kom nyckeln fram igen.

Dagarna gick fort som tusan och helt plotsligt var det dags att lamna mitt andra hem och bege mig tillbaka mot vastkusten, narmare bestamt till Koh Phi Phi. Reste tillsammans med Arvid som ocksa skulle dit. Hurtiga som vi var promenerade vi fran Siaree Beach till piren (en promenad pa 30min) barandes pa mina tva, numera valdigt tunga, vaskor... val framme vid piren, totalt genomsvettig, klev vi pa nattbaten som tog oss till Suratthani. Fran Suratthani akte vi sedan buss till Krabi och darefter bat till Phi Phi, total restid blev 16 timmar..21:00-13:00. En lagom stel, lagom trott och lagom smutsig Veronica gick iland :)

Bjod in mig sjalv i Jens och Lars lyxiga hotellrum med varmvatten, kylskap, tv, dvd och aircondition - betalar 600 baht var per natt for den lyxen, men det kan det vara vart! Hotellet heter HC Andersen och ligger mitt i smeten har pa Phi Phi. Vi ar ett gang pa 8 personer, Jelena & Magnus, Olivia & Johan, Lars, Jens och Samone som umgas, samma gang som jag traffade pa Koh Tao och Koh Phangan. Samma eftermiddag jag kom fram gick vi till beachen och borjade konsumera Chang. Frammat kvallen gjorde vi oss iordning och begav oss till en bbq restaurant dar man fick ata hur mycket man ville for 265 baht, Veronica in heaven ;) Efter det gick vi vidare till den svenskagda baren Carlitos och
gick over fran Chang till buckets, dar slot sig aven Freddy och Niklas samman med oss, som vi tidigare traffat pa Koh Phangan. Vi festade loss hela natten och hade hur kul som helst. Idag hyrde vi en longtail boat som tog oss fran stranden till Monkey beach. Sanden dar var som timglassand,
vattnet var kristallklart och naturen var fantastisk. Ikvall ska vi ata pa en fiskrestaurant och ha en 'avskedsmiddag' da vi tjejer imorgon beger oss ner till Koh Lipe och killarna avslutar sin resa uppe i Bangkok.

Efter Koh Lipe ar planen att ta oss ner till Kuala Lumpur och ovriga Malaysia och darefter spendera ett par veckor pa Bali.
Jag ar dock fortfarande lite osaker da vadret, enligt Internet, visar regn och 25' (som svensk sommar med andra ord..) nere i Malayisa och Indonesien.. sa vi far se hur jag gor. Aker till Koh Lipe imorn formiddag hur som helst, vilket ar lagom framforhallning for min smak.

Jag mar i alla fall hur bra som helst, njuter varenda sekund! :)

samling i vart rum

Har du något att säga?
Postat av: Angelica

Ååh, härligt!

2008-06-25 @ 15:45:35
URL: http://angos.blogg.se/

Skriv av dig nedan:

Alias:
Kom ihåg mig?

mailadress: (publiceras ej)

bloggadress:

DU har fria händer:

Trackback
RSS 2.0