Vilse i pannkakan

                                                        2008-01-17 03:17 Koh Tao, Thailand

Maste bara beratta att jag hade en minst sagt extraordinar dag igar, kan nog raknas som en av de roligaste dagarna i mitt liv.

Vaknade klockan 06:00 och strosade runt i en timme innan jag motte upp de tre svenska tjejerna jag skulle ut och jogga med. Vi sprang fram och tillbaka langs med stranden och tog sedan en promenad bort till piren och tillbaka. Gick in och bot om till bikini och foljde med Elena pa en mopedtur - hade bestamt att mota Emma kl 10 da vi, tillsammans med en jattetrevlig italienska, skulle ut pa snorklingsaventyr. Pa joggingturen hittade jag 1000 baht (tack min lyckliga stjarna), och tack vare de pengarna kunde jag 'overleva' dagen - da jag och Elena kommer tillbaka fran moppeturen har Emma redan lamnat bungalown, tillsammans med den enda nyckeln.. Jag kopte en (tredje) sarong for att ha nagot att ligga pa pa stranden och sen hangde jag med det svenska ganget hela dagen och vi hade hur kul som helst. Vi akte moppe, badade, at, spelade volleyboll, stod pa hander, drack ol och badade i poolen. Framat 18 tiden hade jag fortfarande inte lyckats lokalisera Emma, sa ikladd blota badklader och en sarong foljde jag med svenskarna till Ban's och tog nagra ol. Traffade massa folk fran mitt forra besok har pa Koh Tao och jag kan utan att tveka saga att det var en av mina roligaste och knappaste utekvallar pa lange! Bostadsfragan loste sig genom att Niel, min gamla advance-instruktor, erbjod mig hans soffa. Fick skjuts tillbaka nu pa morgonen da han skulle jobba och som tur var lag Emma och sov i bungalown sa jag kunde komma in :)

Kanslan av att inte ha nagra andra klader, ej tillgang till mer pengar och ingen stans att sova var ganska haftigt att uppleva - jag tog allt riktigt som det kom (jag visste ju att allting skulle losa sig forr eller senare, vilket det gjorde.)

Blev forovrigt riktigt peppad att dyka efter samtalen med alla dykare igar - bestamt att jag ska gora ett multileveldyk med Niel och hans grupp imorn bitti och sen pa kvallen ska jag gora ett nattdyk. Langtar sjukt mycket!

Maste bara beratta att jag hade en minst sagt extraordinar dag igar, kan nog raknas som en av de roligaste dagarna i mitt liv.

Vaknade klockan 06:00 och strosade runt i en timme innan jag motte upp de tre svenska tjejerna jag skulle ut och jogga med. Vi sprang fram och tillbaka langs med stranden och tog sedan en promenad bort till piren och tillbaka. Gick in och bot om till bikini och foljde med Elena pa en mopedtur - hade bestamt att mota Emma kl 10 da vi, tillsammans med en jattetrevlig italienska, skulle ut pa snorklingsaventyr. Pa joggingturen hittade jag 1000 baht (tack min lyckliga stjarna), och tack vare de pengarna kunde jag 'overleva' dagen - da jag och Elena kommer tillbaka fran moppeturen har Emma redan lamnat bungalown, tillsammans med den enda nyckeln.. Jag kopte en (tredje) sarong for att ha nagot att ligga pa pa stranden och sen hangde jag med det svenska ganget hela dagen och vi hade hur kul som helst. Vi akte moppe, badade, at, spelade volleyboll, stod pa hander, drack ol och badade i poolen. Framat 18 tiden hade jag fortfarande inte lyckats lokalisera Emma, sa ikladd blota badklader och en sarong foljde jag med svenskarna till Ban's och tog nagra ol. Traffade massa folk fran mitt forra besok har pa Koh Tao och jag kan utan att tveka saga att det var en av mina roligaste och knappaste utekvallar pa lange! Bostadsfragan loste sig genom att Niel, min gamla advance-instruktor, erbjod mig hans soffa. Fick skjuts tillbaka nu pa morgonen da han skulle jobba och som tur var lag Emma och sov i bungalown sa jag kunde komma in :)

Kanslan av att inte ha nagra andra klader, ej tillgang till mer pengar och ingen stans att sova var ganska haftigt att uppleva - jag tog allt riktigt som det kom (jag visste ju att allting skulle losa sig forr eller senare, vilket det gjorde.)

Blev forovrigt riktigt peppad att dyka efter samtalen med alla dykare igar - bestamt att jag ska gora ett multileveldyk med Niel och hans grupp imorn bitti och sen pa kvallen ska jag gora ett nattdyk. Langtar sjukt mycket!

after snorkling ol ar aldrig helt fel

Har du något att säga?

Skriv av dig nedan:

Alias:
Kom ihåg mig?

mailadress: (publiceras ej)

bloggadress:

DU har fria händer:

Trackback
RSS 2.0