Uppdatering!!!

Hej hopp!    2008-04-29 14:27 Siaree Beach, Koh Tao, Thailand

Forst vill jag be alla er oroliga sjalar dar ute om ursakt for att jag varit sa dalig pa att uppdatera dagboken - jag lever och mar hur bra som helst!

Valhajen jag dok med den 1/4 var ca 11m lang och hur haftig som helst! Dok med den pa dyksiten Green Rock, simmade med den i ca 15min!!!

Den 13/4 var det thailandskt nyar - Somkran - dvs vattenkrig 24h i strack! alla, turister som lokalbefolkning, var utrustade med vattenpistoler eller hinkar fulla med vatten och attackerade allt som rorde sig!

De senaste veckorna har jag dykt mer eller mindre varje dag, kombinerat med teorilektioner och prov. Det ar fysiklektioner, anatomi, historia och massa mer - sa divemaster utbildningen ar lattare sagd an gjord.. men kul som attans! Har assisterat ett par Open Water kurser, samt adcvanced- och rescue kurser!

Nar vi inte dyker, spelar poker/biljard, hanger i baren eller tittar pa film sa har vi "hejda middagar" for de dive mastrarna som lamnar oss. Vi, oftast ett 20tal, samlas pa en given restaurang och ater och har det trevligt! Det ar en jattebra sammanhallning pa alla dive mastrar har och det kommer verkligen bli riktigt svart att lamna denna underbara o och dess manniskor.

De senaste dagarna (lases veckorna) har det varit taskigt vader, regnat mycket och blast kalla vindar. Solbrannan som en gang i tiden infann sig lyser nu med sin franvaro och en massiv forkylning har nu tagit dess plats. Legat med feber i min sang de senaste dagarna - och det har varit precis lika kul som det later... Forkylningen kom formodligen som ett resultat av mina 12h som spenderades i havet medans det var iskallt och regnigt ute.. ibland kostar det att ligga pa topp. Sa de senaste dagarna har jag sett alla daliga sapoperor som finns samt atit massa skrapmat (gratis homedelivery ar guld ibland)

Imorgon bitti ska jag assistera Santi pa hans Open Water kurs, forsta dagen bestar av ca 4h i poolen dar alla skills gas igenom och sedan dyker vi 2ggr om dagen i 2 dagar :) Forkylningen borjar bli battre och jag hoppas mina oron accepterar mitt val att assistera!

Ikvall har vi "hejda middag" for Nicola som aker hem imorgon. Ska ata middag pa en restaurant som heter Hippos (massa goda stekar och revbensspjall) darefter ska ett par dive mastrar gora sina snorkeltest i baren - ska bli skoj!

(Forlorade min mobil i havet for drygt 2 veckor sedan = det gar inte att ringa/smsa mig langre)

Over lag mar jag kanon och njuter varenda minut har i paradiset!




fotnot# snorkeltest ar nagot alla dive mastrar gor nar de blivit certifierade. Det gar mer eller mindre ut pa att man ska dricka en hel bucket genom en snorkel




Har du något att säga?
Postat av: Melinda

Jag vill också dyka! :D verkar kuuul :D

2008-06-25 @ 16:10:50
URL: http://pindilusen.blogg.se/

Skriv av dig nedan:

Alias:
Kom ihåg mig?

mailadress: (publiceras ej)

bloggadress:

DU har fria händer:

Trackback
RSS 2.0