Nu var det roliga slut )=

Hej Hopp!   2008-05-20 14:36 Bangkok, Thailand

Ar numera en certifierad dive master - tack till Ban`s Diving Resort och tack till alla instruktorer och dive master trainees som gjort dessa veckor till de underbaraste i mitt liv!

De sista dagarna pa Koh Tao var en enda stor fest med manga roliga upptag. Vi filmade annu en DMT` video dar vi kladde ut oss och bara spexade runt. Vi organiserade en stor middag med ca 25pers pa restaurangen Hippos och senare pa kvallen filmades aven vart snorkeltest (dricka en bucket med alkohol genom en snorkel och cyklop..kan det verkligen vara PADI standard). Det var 8 av oss som certifierades den dagen och det firades med dunder och brak.

Dagen efter det hangde vi alla uppe vid poolen och slappade, avnjot den sista happy hour i baren och sedan blev det ytterligare en avskedsmiddag tillsammans med alla andra innan jag, Chris och Greg begav oss ivag till nattfarjan for att paborja farden till Bangkok. Allt som allt tog det 16h upp till huvudstaden, trotta och smutsiga checkade vi in pa ett hotell och begav oss ivag till shoppingcentret MBK. Inhandlades inget men desto mer shoppades det idag. Har gatt omrking pa Bangkoks gator hela dagen, inhalerat alla mysko lukter, tackat nej till pingpong shower och trampat i hundbajs. Gjorde precis en manikyr och pedikyr, 2 manader utan skor (har inte agt ett par fotdon sedan 10mars..) gjorde sitt pa mina fotter - nu ar de dock tillbaka i matchen igen.

Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag trivdes pa Koh Tao och hur mycket jag trivdes med mina vanner som jag kommer behalla livet ut - kan heller inte beskriva hur mycket dykning har kommit att betyda for mig.

Dessa 140 dagar har verkligen susat forbi, det ar med en klump i magen jag ikvall aker till flygplatsen. Det ar storm i Bangkok for tillfallet - reng, blixtar, aska och blasigt - hoppas att flyget gar som planerat.



Har du något att säga?
Postat av: Melinda

svar: Jag kan tänka mig det! Särskilt i vatten då man ser något. Inte lika roligt i någon grumlig sjö i Sverige kanske...;P Men i typ, medelhavet :D

2008-06-25 @ 16:22:46
URL: http://pindilusen.blogg.se/

Skriv av dig nedan:

Alias:
Kom ihåg mig?

mailadress: (publiceras ej)

bloggadress:

DU har fria händer:

Trackback
RSS 2.0