Kuala Lumpur & Bali

Hej hopp!     2008-02-29 14:29 Kuta Beach, Bali, Indonesien

Lamnade Langkawi, som enbart hade taxfree duty shops att erbjuda, vid 18-tiden och anlande till Kuala Lumpur 05:30 - efter en otroligt lang, blot och kall bussresa. Sov tjugo minuter hit och tjugo minuter dit.. inge roligt alls. Nar vi, ganget pa 8 pers, kom fram checkade vi in pa Hotel Malaya i Chinatown, dubbelrum for 213myr/natt. Akte darefter direkt till Petronas towers och koade for biljetter upp. Klockan nio var det var tur och rackarns bananer vad haftigt det var - stod pa bropassagen mellan de bagge tornen (120m upp) och tittade ut over storstaden :) Trotta i mossan tog vi en caffe pa Starbucks och darefter en shoppingtur i centretTime Square och Chinatown. Framat eftermiddagen tog vi en valbehovlig powernap och sedan blev det middag pa Jungle Bar och darefter en galen utekvall (helt oplanerad) pa Beach Bar. En rik kinese bjod hela vart sallskap pa whiskey, drinkar och ol hela kvallen, ratt var det ar kommer det in en stor tarta som vi glatt glufsar i oss ocksa... Festade langt in pa morgonen, sov ett par timmar och sedan begav sig Jag, Jelle och Olivia till flygplatsen och flydde kosan till Bali!

Flygresan pa 3tim gick bra, det var mycket turbulens men vi spenderade 99% av tiden till att ta igen forlorad somn. Val framma irrade vi omkring som yra hons for att hitta till hotellet dar Kickan och Sarah bodde pa - tillslut hamnade vi ratt och det blev ett mycket kart aterseende <3 Jag betalar 30kr per natt och da ingar frukost, det ar riktigt harligt att kunna halla nere budgeten igen (Malaysia var dyrt!) Igar var det mulet och det kom lite regnskurar, inga tarar fallda over det daremot over alla pengar som spenderades pa all underbar shopping! Efter middagen hittade vi var karlek, hundvalpen som vi dopte till Dixie. Vi fick behalla honom over natten (t om kopa honom for 50.000idr) och han sov sa sott bredvid mig i sangen - nar han inte bajsade och kissade pa en dyna...

Idag har vi legat pa beachen och jobbat tillbaka solbrannan som forsvann under veckan i Malaysia, och SURFAT saklart! (superbilligt har, betalade 15kr/timma) Shit pommes vad anstrangande det ar, mina armar ar fortfarande mjuka som filmjolk. Jag har bara goda saker att saga om Bali so far, forutom att stranden ar bland det varsta jag har sett. Sanden ar full av skrap, allt ifran plastforpackningar, flaskor och pasar - men det ar ingenting emot jamfort med hur smutsigt vattnet ar. Det ar ett under att man inte rakar svalja en plastpase nar man far en kallsup, sa skitigt ar det.

Imorgon ska vi, Jag, Jelle, Olivia, Sarah, Kickan och tva av vara manliga grannar dyka tillsammans :) Det kostar 550.000idr (ca 500kr) for all utrustning, lunch och 2st dyk! Cheap Cheap!

Planen framover ar annu oviss, flygresa ar bokad tillbaka till Kuala Lumpur den 18/3 men som det ser ut nu sticker vi en vecka tidigare for att aka tillbaka till Koh Tao (en fjarde gang..gissa om jag gillar det stallet) for att Jelle och Olivia ska ta deras Advanced cert och jag funderar pa att gora min Rescue Diver Course.


Karlek till er alla!


(saklart blir jag jatteglad over alla kommentarer *hint*hint)

finn 1 fel
Jag & lilla Poppies

Har du något att säga?

Skriv av dig nedan:

Alias:
Kom ihåg mig?

mailadress: (publiceras ej)

bloggadress:

DU har fria händer:

Trackback
RSS 2.0