Fullmoon och bruten ta

Hej hopp!   2008-01-25 13:03 Koh Tao, Thailand

Har gjort en massa skoj de senaste dagarna, allt ifran att aka taxibat over till grannon for att snorkla till att hyra en longtailbat och aka runt hela Koh Tao.

Beslot mig hastigt och lustigt for att aka over till Koh Phangan och Fullmoon i alla fall. Akte bat i drygt en timma och sen 20min skrackupplevelse pa en mopedtaxi (inget jag kan rekomendera). Bodde pa stranden Had Rin, dar sjalva partyt var. Bungalown var jattemysig och jag lag och slappade i hangmattan hela eftermiddagen. Fullmoonpartyt var helt galet, jag har aldrig sett sa mycket manniskor pa en och samma plats, hort att det var runt 25.000 festglada sjalar dar. Innan jag gick dit akte jag till Ban Tai och forfestade med mitt andra goteborgsgang och vi malade oss med sjalvlysande kroppsfarger. Val pa fullmoonstranden tog det ungefar 20min tills jag lyckats tappa bort alla 25pers.. men jag hade sa grymt kul att det inte gjorde nagot. Drack inte speciellt mycket men dansade desto mer :) Kom i sang runt 8 och kl 11 var det dags att bege sig mot farjan tillbaka till Koh Tao, aningens trott! Klantig som jag ar lyckades jag snubbla pa asfalten och sla upp "pektan", kande med en gang att jag brutit den men bet ihop och fortsatte resan. Val tillbaka pa Koh Tao hyrde jag en bungalow och fick tre israeler till grannar som jag har haft jattekul med. Igar gick vi till andra sidan on och tillbaka, en promenad pa ca 1mil (med enbart upp-och nerforsbackar) - med en bruten ta. Har nu bytt bunglow, betalar endast 200baht for en helt egen, och med annu ett nytt gang israeler som grannar.

For att gora en lang historia kort - imorse nar jag vaknade hade tan svullnat annu mer och var helt rod och nageln full av var (big infection). Fick panik och borjade grata, packade ihop mina saker och skulle precis ga till doktorn nar israelerna ryckte in och hjalpte mig. De har i princip adopterat mig, de koper mat, dricka, medicin, plaster, you name it. De har hjalpt mig tvatta saret och lagga om forband, de har gett mig smartstillande och kopt antibiotika. De ar sa generosa att jag far ont i hjartat, men de vagrar lata mig betala tillbaka, enligt deras religion ar det ett maste att hjalpa och "forbjudet" att ta emot ersattning.

Ikvall ska jag mota upp Steve och prata om seglingen - vi aker till Phuket imorgonkvall och jag ar valdigt tveksam till att jag kommer kunna dyka. Hade tan bara varit bruten hade det gatt att genomlida, men i och med infektionen kan det vara en dum ide.. Jag forlorar 10.000 baht som jag betalat i deposition om jag hoppar av, alternativt om jag foljer med och kanske bara dyker sista dagen om tan ar bra tills dess.

Hursomhelst har jag det kanon, ensam ar starkt heter det ju! Jag traffar sa himla mycket harligt folk och, trots skador, lever jag verkligen livet.

(Lunchade med Tibi, som jag traffade i Australien for ett ar sedan, idag, ibland ar varlden allt bra liten.)

agerade konstnar i bilen

Har du något att säga?

Skriv av dig nedan:

Alias:
Kom ihåg mig?

mailadress: (publiceras ej)

bloggadress:

DU har fria händer:

Trackback
RSS 2.0