Dagarna flyger forbi

Hej hopp!    2008-05-14 10:12 Koh Tao, Thailand

Har dykt med annu en valhaj, denna gang under en langre tid och med battre sikt an forra - det var hur grymt som helst! Gick runt med ett leende pa lapparna resten av dagen. Ovriga dyk och assisteringar har gatt riktigt bra. Den senaste veckan har dock bjudit pa riktigt dalig sikt, hoga vagor och mycket regn.. att inte kunna se handen framfor sig nar man dyker ar inte sa himla upphetsande.. men definitivt en bra erfarenhet.

Det har varit diverse inflyttningsfester, fodelsedagsfester och bbq-partyn pa senaste tiden och sammanhallningen mellan DMT's, instrktorer och ovriga turister ar kanon.

Akte till Burma for att forlanga mitt visa i borjan pa maj - lyckligt ovetande om katastrofen som skedde dar bara nagon dag innan. Resan tur och retur gick hursomhelst bra, tog nattbaten over till Chumphon, darefter en minibuss till Ranong och sedan en longtail bat over till det burmesiska fastlandet. Vi gick iland, stamplade vara pass och borjade sedan resan tillbaka till Koh Tao.

Vaderprognosen ser inte lovande ut infor mina sista dagar har pa on.. de misstanker en stor storm inatt (storre an den for nagra dagar sedan da vi var utan elektricitet i dryga 12h och palmer foll som tandstickor) Aker upp till Bangkok den 18 eller 19 for att spendera mina sista baht pa den obligatoriska thai-shoppingen. Dar kommer jag aven traffa Emma som jag borjade resan med och inte har sett sedan dess :)

Har bara 3 moment kvar pa min divemaster utbildning och hoppas kunna fa dem avklarade imorgon - sedan vantar snorkeltestet och jag ar darefter en certifierad dive master :)

Nu ska jag till baren for happy hour, det galler att njuta in i det sista de fa dagarna som ar kvar.

Har du något att säga?

Skriv av dig nedan:

Alias:
Kom ihåg mig?

mailadress: (publiceras ej)

bloggadress:

DU har fria händer:

Trackback
RSS 2.0