Dagar fyllda med dyk, sol o harliga manniskor

Tudeeels!   2008-01-19 13:04 Koh Tao, Thailand

Helt plotsligt har det gatt en massa dagar och jag har ingen aning om vart tiden tar vagen. Gjorde mitt forsta dyk harom dagen och guuuh sa underbart det var! Kande mig lite ringrostig i borjan men efter en snabb briefing kom allt tillbaka till mig. Forsta dyket var pa White Rocks och andra dyket pa Twin Peaks - det dyket dok jag enbart med en divemaster och det var verkligen sa mycket roligare att 'dyka ensam', snacka om frihetskansla! Sag b la en stor rocka och en gigantisk trigger fish.

Har halsat pa hos en del av dykarna som bor har pa on och jag ar avundsjuk till tusen. De flesa bor hogt upp i bergen med stora verandor och fina hus. Jag lever verkligen livet har, blir medbjuden pa diverse barrundor, efterfester och filmeftermiddagar av dykarna pa Ban's, de ar verkligen hur goa som helst.

Emma lamnade Koh Tao idag for att bege sig mot Fullmoonpartyt som ar pa tisdag. Jag, till skillnad fran mangra andra, brinner inte for fullmoon och tanker nog stanna har till den 26 jan, sen ska jag ut och segla i en vecka! Lyckades snacka med ratt kille i baren igar, han ger mig 10.000 baht rabatt pa seglingen da det ar han som ager baten. Perfect timing! Daremot maste jag betala resterande 25.000 baht, men da ingar all utrustning, alla mat och all dricka. Vi borjar med att aka over till Phuket och darifran ska vi segla till bl a Similan Islands. Vi kommer dyka 4 ganger/dag och daremellan bara slappa, ata och spela kort. Jag raknar redan ner dagarna tills det ar dags!

Ikvall ska jag ivag pa 'avskedsmiddag' med det svenska gang jag hangt med de senaste dagarna och sen ska jag nog ga hem och ta igen lite forlorad somn i min, numera egna, dubbelsang.


Har du något att säga?

Skriv av dig nedan:

Alias:
Kom ihåg mig?

mailadress: (publiceras ej)

bloggadress:

DU har fria händer:

Trackback
RSS 2.0